Bienvenido a la Comunidad UBNT

como adoptar los telefonos uvp en la interface de unifi

accesoacceso 489 Puntos
saludos alguien sabe como se adoptan los telefonos al unifi ehh intentado de todo y nada... 

Comentarios

• UBNT-CodyUBNT-Cody 3125 Puntos
    Hola @acceso,

En las versiones previas del software, era necesario utilizar ya sea un USG, o un controlador local.  Si estás utilizando un controlador L3, mi recomendacion es que primero configures un controlador local, adoptes y actualices los telefonos, y luegos le des forget.  Ya asi, puedes asignar manualmente el inform-url a travez del app del telefono.
  • accesoacceso 489 Puntos
    editado julio 2015

hola Cody ya tengo la version 4.6.6 de unifi y esta local  y no ehh podido adoptarlos no se a que se deba  y aprovechando este hilo el detalle del degrade que tenia de velocidad en los equipos unifi se debia a que mes clava  en los TSW equipos giga con equipos 10/100  la solucion fue meter un EDGESWITCH 
    no se si es lo correcto lo que misione en el apartado  si no es así  me puedas orientar un poco mas como se debería hacer para poder relizarlo agradezco la ayuda   saludos
    Los telefonos le aparecen en el controlador?
    sii aparece para adoptalos pero cuando le doy realizar la adoptacion no hace nada no se si  por que mi rango de ip es 192.168.1.xx y dice en el software que  voip esta en el rangp 192.168.2.xx
    Estas usando el USG?
    disculpa mi ignorancia a que te refieres  con USG si son los Switch de unifi no estoy utilizando los EDGSW
    otra consulta o duda para poder implementar la linea de Unifi se requiere desde el GTW hasta los USG  para hacer que  todo funcione bien   ya que los Ap y los UVP los tengo en  dos enlaces Ptp y en su casa  y lo manejo con linea de Edgemax y EdgesWitch tendréque valorar en donde utilizar equipos de la linea unifi y donde no grax
    grax ptt por el detalle de que es el  el unifi Gateway por lo que veo hay que implementar todo en esa linea para no tener detalles a futuro jiji  para que se pueda trabajar

No, los teléfonos pueden trabajar independientemente sin los demás equipos.  Con el tema de la red 192.168.2.x, te refieres a la red VoIP en el controlador?  Este no se va utilizar a menos que estés usando un USG (se refiere al puerto VoIP de la red).

Tienes alguna configuracion en especial en tu router o EdgeSwitches?
  • nstgroupnstgroup 4 Puntos
    Hola, tengo el telefono en la misma lan que el Unifi Controller pero no lo veo como para adoptarlo. He reiniciado a valores de fábrica el telefono y nada. La versión del telefono es la UVP 4.5.0.202. La del controller es la versión 4.6.0. Gracias
  • vaysalavaysala 131 Puntos
    HOla @ @UBNT-Cody @ @UBNT-Salvador tengo el mismo problema he instalado el controlador en una mac y no me aparece el telefono, no lo tengo conectado a us, puedo hacer llamadas y recibir pero no me aparece en el controller para poder actualizar el software a la ultima version.
  • GogarGogar 39 Puntos
    Yo tenia el mismo problema no podía adoptarlos, compre 3 UVP y uno de ellos tenia una versión mas viejo que los otros 2 hasta que actualice a una de las mas recientes versiones firmware de los UVP.
    Después de que actualice cada teléfono con la versión reciente ya con el UniFi VoIp pude adoptar los teléfonos

Esta en ingles pero las imágenes y los links con lo importante este metodo funciona para  los UVP / UVP-Pro / UVP Executive 

Overview

The article provides you step-by-step instructions to upgrade the UVP App/Platform firmware manually on UVP/UVP Pro/UVP Executive devices. In this article, all examples are based on UVP Executive whose Platform version and Phone-App one are 4.6.1.289 and 4.6.1.247 respectively.

Intended audience

This article is intended for Unifi VoIP users who do not use Unifi controller to manage and upgrade Phone-App/Platform image. It is an alternative way to do upgrade. At the final section, using controller to upgrade will be covered as well.  

If your UVP Phone-App/Platform versions are 4.6.4.305/4.6.4.383 or newer than these versions, you don't need to do this manual update. UVP itself will check and update the firmware automatically without participation from Unifi controller.

Check Versions

Before doing upgrade, please check Platform version and Phone-App version like the following:

To check Platform version, you can refer as below steps:

Settings -> About Unifi VoIP phone -> UVP version

image2.png

image3.png

image4.png

For Phone-App version, you can refer as below:

Phone-App -> Settings -> About -> Version

image5.png

image6.png

image7.png

image8.png

Manually Upgrade UVP

Prerequisites:

• Please prepare your UVP device booted up and Internet connected.

Upgrade procedure are listed as below steps:

1. Enable allow installation of apps from unknown sources.

Settings - > Security -> Allow unknown sources

Note: Please make sure your settings are in All mode instead of Simple mode. Otherwise, you can not find Security option.

image9.png

image11.png

If you enable unknown source option, the following warning will come out. You need to press OK to enable it. When you finish manual upgrade process, please do remember disable this setting.

image10.png

2. Launch Chrome browser to download 2 apks (SipService.apk / UnifiPhone.apk) from below links. Tap the links of these two files will start to download.
    http://dl.ubnt.com/unifi/static/uvp/SipService.apk
    http://dl.ubnt.com/unifi/static/uvp/UnifiPhone.apk

Note: Chrome browser would prompt up with “This type of file can harm your device. Do you want to keep UnifiPhone.apk/SipService.apk anyway”. Please press OK to continue to download.

3. Install UnifiPhone.apk

Once you've downloaded above apks successfully. The next step is to drag down the status bar on the left side and press UnifiPhone.apk download notification to install.

download_status_bar_sipservice_apk.png

4. Click “Install”

image16.png

5. Once UnifiPhone.apk has been installed, Click “Done”

image17.png

6. To Install SipService.apk (Click “Install”)

Like UnifiPhone.apk, you need to drag down the status bar and press SipService.apk download notification.

image18.png

image19.png

7. Once SipService.apk has been installed, Click “Done”

image20.png

8. Upgrade Platform

At this moment, the Phone-App version should be 4.6.4.305. To check Phone-App version, you can see the Check Version section as reference.

image21.png

The next step is to press “Check update” option. Then an update dialog will prompt up which likes the following:

Then press “OK” to start to download Platform image.  You can drag down the status bar to see the downloading progress.

image22.png

Once downloading is complete, UVP device will reboot automatically to start to update the Platform image. Finally, please reference section 3 (Check versions) to check your Platform version and Phone-App version. In this case, the Phone-App / Platform version should become versions 4.6.4.305 / 4.6.4.383 or greater if its upgrade procedure is successful.

Upgrade UVP by using Controller

If you want to do mass upgrade through Unifi Controller, you should refer this section to achieve this work.

First of all, please make the Phone devices (UVP) managed by Controller, you should see the device info on the controller dashboard (Devices list), please refer as below:

image24.png

In this case, please Click “UPGRADE” button, then Phone-App / Platform should start to download and upgrade automatically, its screen shot is looked like the following:

image25.png

After several minutes, the UVP device come back to be connected state. Please check its versions. In this case, the Phone-App / Platform version should become 4.6.4.305 / 4.6.4.383 or greater if its upgrade procedure is successful.

image26.png

UBNT-CodyJrcalonzo
    Gracias @Gogar!
Inicia Sesión o Regístrate para dejar un comentario.